Followers

Tuesday, October 14, 2014

Assalamulaikum...

Masakini ramai orang suka selfie??Betul tak???

Ya..betul..memang ramai yang selfie tapi lagi ramai manusia yang selfish atau bahasa manjanya pentingkan diri sendiri.

Jika anda tidak percaya ok 1 hari nanti bila anda naik pengankutan awam anda dapt nilai sendiri apa yang saya cakap. Ini berlaku dinegara kita malaysia.

Agak sedih + geram saya apabila melihat gambar yang dipost oleh seorang rakan karib saya seorang wanita mengadung duduk bersila diatas lantai LRT.

Bertapa pilunya rasa tiada siapa yang duduk selesa dikerusi LRT memberikan kerusinya itu kepada wanita tersebut.

Jika 1 hari nanti jadi kepadanya jangan la menyesal.

PERHATIAN !!!
Jika anda berada disituasi diatas boleh la mencuba sebegini..

1. Maafkan saya encik/cik boleh tak cik bagi kerusi ini pada wanita mengandung/warga emas.(cara baik)

2.Hoi encik/cik!! Bagi la wanita mengandung/warga emas duduk atas kerusi.(cara kurang baik)

3. Minta maaf encik/cik, saya rasa encik/cik ni bukan golongan OKU kan.? Kalau bukan OKU boleh tak bagi tempat duduk ni dekat golongan yang lebih memerlukan.?(perli keras)

4. Jerit dalam LRT begini "sesiapa yang sihat tubuh badan yang duduk dikerusi LRT boleh tak bg kerusi encik/cik pada golongan yang memerlukan?kalau tak boleh maknanya anda2 semua pendek umur la ye.."(sihir halus)

Untuk pembaca, jangan la selfish... Bagi la kemudahan pada yang lebih memerlukan.
Sekian.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Sepulohsen.Blogspot.Com's Facebook Wall

sepulohsen. Powered by Blogger.

Labels