Followers

Thursday, September 18, 2014


KUALA LUMPUR, 18 Sept - Perbadanan Kemajuan Filem Malaysia (Finas) telah mencadangkan untuk terus memainkan lagu kebangsaan, 'Negaraku', di pawagam, sebelum bermulanya tayangan filem.

Pengerusinya, Datuk Md Afendi Hamdan berkata Finas juga akan meminta nasihat  Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek mengenai perkara itu.

"Kami melakukannya sepanjang bulan sambutan Hari Kebangsaan Malaysia hingga ke hari semalam, mengapa tidak meneruskan, kerana ia merupakan simbol patriotik, dan juga satu cara untuk memupuk semangat cintakan negara," Md Afendi memberitahu jurucakap Utusan Malaysia semalam .

Beliau juga mengkritik mereka yang mempersoalkan kerelevanan langkah tersebut.

"Ianya sangat mudah, hanya satu lagu, dan hanya sebentar. Tidak perlu sebarang iklan dan promosi, tetapi hanya lagu Negaraku, "kata Md Afendi.

Beliau juga memetik tindakan ketua DAP Sarawak dan Ahli Parlimen Bandar Kuching, Chong Chien Jen yang mengkritik langkah itu bermain Negaraku di pusat hiburan.

Dalam status Facebook semalam, Chong mengatakan, dia masih merasakan langkah memainkan lagu Negaraku di pusat hiburan adalah tidak wajar.

Chong bagaimanapun telah memadam statusnya yang lebih awal yang dikatakan memberi kritikan dan komen terhadap tindakan memainkan lagu Negaraku

Md Afendi menggesa Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) untuk mengambil tindakan segera terhadap Chong. Belog Sepulohsen

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Sepulohsen.Blogspot.Com's Facebook Wall

sepulohsen. Powered by Blogger.

Labels